14 Temmuz 2011 Perşembe

yaşlı amca

tatilden erkenden döndük. sonra da meryeme aşı yaptırdık. aşı dönüşü canımız gazoz istedi. biz ailece gazozcuyuzdur. öyle kola fanta sökmez bize. bim'e daldık. kasada sırada beklerken yaşlı bir amca kasiyer kıza dert anlatmaya çalışıyordu:" ben bunlardan dört tane almak istemiyorum bana bir tane lazım" kalem pil. tezgahtar kız kalem pillerin tek satılmadığını, diğerlerinin de gün gelip işe yarayabileceğini anlatmaya çalışıyordu. amca ise ısrarlıydı. bimdeki kasa kuyruğu uzamaya başladı.

eskiden bu amcalardan teyzelerden daha sık görürdüm. bakkallar marketlere transfer olduklarında sayıları daha çoktu. her şeyi tek tek almak istiyorlar, malların barkotlarına rağmen pazarlık yapmaya çalışıyorlar, düzeni bozuyorlardı. hepsine sinir oluyordum. şimdi olmuyorum. öyle azaldılar ki...iktisat devrinden kalan, avuçç avuç tüketmeye alışık olmayan yaşlılar onlar. sadece bir kalem pile ihtiyacı varsa dört tane birden almak istemeyen adamlar yahut kadınlar. benim çocuklarım öyle yaşlılar göremeyecekler hayatlarında. sanırım yani...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder